Spavanje u trudnoći

Trudnice se vrlo često, posebno u poodmakloj trudnoći, žale kako ne mogu da pronađu pravu i idealnu pozu za spavanje, pa stoga veći deo noći provedu budne. Bol u kukovima, gorušica, buđenje usled menjanja položaja bebe u stomaku, trnjenje nogu, samo su neki od problema sa kojima se buduće mame sreću u takozvanom blagoslovenom stanju. Posledica toga može biti povećan stres, nervoza i premor tokom dana.

Tokom prva tri meseca trudnoće položaj spavanja nije od presudne važnosti za pravilan rast i razvoj bebe. Tada je moguće spavati čak i na stomaku, ukoliko je to ono što trudnicama prija. Međutim, nakon prvog tromesečja, moraćete da izbegavate spavanje na leđima jer na taj način materica vrši pritisak na vene, koje vraćaju krv u srce, ali i ograničava količinu krvi i hranljivih materija koje dobija beba. Ni spavanje na desnoj strani nije preporučljivo u tolikoj meri, mada je svakako bolje rešenje od spavanja na stomaku.

Lekari zato navode da je i za mamu i za bebu najbolje da se nakon trećeg meseca što je moguće češće spava na levoj strani. Na taj način beba prima odgovarajuću količinu hranljivih materija i kiseonika kroz placentu. Ovaj položaj poboljšava i cirkulaciju, pa tako ni majčino telo neće morati da se muči dok za sebe obezbeđuje dovoljno krvi, a ujedno će i njena beba uživati i moći da raste. Pored toga, jedna studija sprovedena na Novom Zelandu pokazala je da spavanje na levoj strani umanjuje i rizik od prevremenog porođaja.Bildschirmfoto-2016-01-02-um-19.02.39

Svako ko je bio primoran da duži vremenski period provede u istom položaju, bez obzira na to da li je u pitanju trudnoća ili nešto drugo, zna da je to nekad vrlo teško i gotovo frustrirajuće. Naša korisnica Ksenija kaže da joj je tokom drugog stanja mnogo pomogao i „Sedent“, jastuk kompanije „Novitet“ iz linije Sanus.

Sedent mi je kupila majka i koristila sam ga dok sam bila trudna. Sada ga koristi moja sedmomesečna beba dok je hranim ili dok se igra jer ima izuzetnu stabilnost. Beba uživa.

Sedent je jastuk koji je dizajniran u obliku polumeseca, a trudnicama pomaže u odabiru idealnog položaja za spavanje, posebno u poodmakloj trudnoći. Zahvaljujući svom obliku pruža siguran i udoban oslonac za leđa, stomak i noge, a od koristi će vam biti i u popodnevnom odmoru i opuštanju. Ovaj jastuk je prava pomoć majkama prilikom dojenja, ali i oslanjanja, tj. ograđivanja dece (bilo dok se hrane ili igraju). U ovom slučaju, perivost jastuka je ono što majkama u mnogome pomaže.right-sleeping-position (1)nova

Evo šta još savetuju stručnjaci kako bi se kvalitet sna u trudnoći poboljšao, a telo odmorilo i regenerisalo:

  • Dok spavate na strani, držite noge i kolena blago savijena i stavite jastuk između njih.
  • Ako patite od bolova u leđima, probajte da jastuk stavite ispod stomaka dok spavate u SOS položaju.
  • Ukoliko tokom noći imate nalete vrućine, bilo bi poželjno da svoj gornji deo tela poduprte sa što više jastuka i jastučića.
  • Takođe, u poodmakloj trudnoći, u drugom ili trećem tromesečju, možete se susresti i sa otežanim disanjem. Da biste sebi olakšali, podignite gornji deo tela jastucima.

 

Trudnoća je, svakako, stanje drugačije od uobičajenog, pa je zato neophodno da svaka žena, buduća majka, neke svoje navike promeni ili prilagodi trenutnoj situaciji. Da bi se trudnoća što lakše podnela i iznela, organizmu treba pomoći da se odmori i regeneriše, jer on sada „hrani“ i „izdržava“ dva bića – mamu i bebu. Evo nekoliko praktičnih saveta:555a48be9ce74af09360710b96c7db1e

  1. Trudite se da izbegavate stresne situacije koliko god je to moguće. Veći deo dana provodite u krugu dragih ljudi, bez nervoze i napetosti, a poslovne obaveze, ukoliko radite, svedite na razumnu meru. Ne zaboravite, sada su prioriteti drugačiji.
  2. Relaksirajte se pre spavanja – slušajte opuštajuću muziku, gledajte omiljenu seriju, a san će lakše doći i uz dobru i zanimljivu knjigu.
  3. Prilagodite ishranu svojim potrebama, ali je svakako obogatite vitaminima i mineralima koji su neophodni za pravilni rast i razvoj bebe. Neka se voće i povrće nađu obavezno na vašoj trpezi, obroci neka budu češći, a večere lagane i ne neposredno pred spavanje kako biste izbegli eventualnu gorušicu. Uveče možete popiti i neki čaj koji će vas opustiti i pripremiti za san.
  4. Napravite kupku i častite sebe tretmanom aromaterapije u kućnim uslovima
  5. Preventiva grčeva u nogama, na koje se mnoge trudnice žale, može biti držanje podignutih nogu dok odmarate uveče i dok se pripremate za spavanje
  6. Potrudite se da na sebi imate udobnu odeću za spavanje i pamučnu posteljinu. Odgovarajući jastuk, uz pomoć koga će glava i vrat biti u pravilnom položaju, takođe će vam pomoći da se opustite i utonete u san.
  7. I ono najvažnije, što tokom devet meseci ne bi trebalo da zaboravite – da bi beba bila zadovoljna i da bi joj bilo udobno, neophodno je da buduća mama bude zadovoljna.
Share this post